دوج دیمن 170 هنسی؛ تولد یک افسانه جدید در میان هیولاهای عضلانی

خودروی عضلانی دوج با موتور هِمسی تبدیل هیولای ۱۷۰۰ اسببخاری شد
تریبون اقتصاد- جان هِنسی با پروژهی دوج چلنجر SRT Demon 170 شامل ارتقای این هیولای بنزینی به نسخهای بسیار قویتر با موتور ۷٫۲ لیتری HEMI مجهز به دو توربوشارژر، طرفداران خودروهای عضلانی آمریکایی را غافلگیر کرد. حالا، این خودرو روی داینو قرار گرفته و توان خارقالعادهاش را به نمایش گذاشته است.
به گزارش تجارت نیوز، نسخهی ویژه که بهدست تیم «عملیات ویژهی هنسی» (HSO) ساخته شده، قدرتی معادل ۱۷۰۰ اسببخار در ۷۰۰۰ دوربردقیقه و گشتاور ۱۸۹۸ نیوتنمتر در ۵۳۰۰ دوربردقیقه تولید میکند؛ عددهایی که با بوست 22.2psi در توربوها بهدست آمدهاند. برای رسیدن به این هدف، موتور و گیربکس خودرو بهطور کامل تعویض شدهاند و قطعات فابریک برای بازگردانی احتمالی در آینده، بستهبندی و نگهداری میشوند.
خودرو انتخابشده برای پروژه، نسخهی شمارهی ۰۰۲۵ از دیمن ۱۷۰ است؛ همان خودرو شخصی جان هنسی. تنها حدود ۱۲ دستگاه از میان ۳۳۰۰ نسخهی دیمن ۱۷۰ قرار است این ارتقای ویژه را دریافت کنند.
در نسخهی مخصوص، موتور سوپرشارژ فابریک جای خود را به پیشرانهای با دو توربو داده و هدفگذاری تیم هنسی رسیدن به رکورد ۷٫۹ ثانیه در مسافت ۴۰۰ متر با سرعت بین ۲۸۲ تا ۲۹۰ کیلومتربرساعت است؛ حدود یک ثانیه سریعتر از نسخهی استاندارد و با ۴۰ کیلومتربرساعت سرعت بیشتر.
هنوز جزئیات رسمی دربارهی شتاب صفر تا ۱۰۰ و حداکثر سرعت اعلام نشده؛ اما میتوانیم شاهد بازگشت باشکوه هنسی به دوران طلایی ماسلکارهای آمریکایی باشیم؛ نه با باتری و پیشرانهی الکتریکی، بلکه با آتش و فلز گداخته.
لینک صفر