کد مطلب: ۳۳۵۶۷
لینک کوتاه کپی شد

بازگشت پژو ۲۰۷ صندوقدار با چهره و امکانات جدید

ایران خودرو تصمیم دارد تا پژو ۲۰۷ صندوقدار را در کلاس قیمتی بالاتر، امکانات بیشتر و مطابق با استانداردهای روز راهی بازار کند

 تریبون اقتصاد_ نیاز بازار ایران به خودروهای سدان با فضای بیشتر برای خانواده‌ها، ایران‌خودرو را به سمت طراحی نسخه صندوقدار پژو ۲۰۶ سوق داد.

به گزارش پرشین خودرو، این پروژه با همکاری شرکت پژو و با نظارت مهندسان فرانسوی کلید خورد. هدف اصلی، افزودن یک صندوق عقب جادار به بدنه هاچ‌بک ۲۰۶ بود تا این خودرو برای خانواده‌های ایرانی که به دنبال خودرویی اقتصادی و کاربردی بودند، مناسب‌تر شود.

طراحی این مدل در ایران انجام شد و در سال ۲۰۰۵، در نمایشگاه خودرو فرانکفورت، نمونه اولیه آن با نام "پژو ۲۰۶SD"(مخفف سدان) به نمایش درآمد.

پژو ۲۰۶ صندوقدار در زمستان ۱۳۸۴ (اوایل سال ۲۰۰۶) به طور رسمی وارد بازار ایران شد. این خودرو ابتدا با نام "آرین" معرفی شد، اما به دلیل عدم رضایت شرکت پژو، نام آن به ۲۰۶SD تغییر یافت. 

در بدو ورود، طراحی صندوق عقب این خودرو به دلیل ناهماهنگی ظاهری با بدنه هاچ‌بک، انتقاداتی را از سوی کارشناسان و مشتریان به دنبال داشت با این حال، فضای جادار صندوق(۴۵۰ لیتر) و قیمت مناسب نسبت به سایر سدان‌های بازار، به‌تدریج نظر خریداران را جلب کرد و این مدل به یکی از محبوب‌ترین خودروهای خانوادگی در ایران تبدیل شد. در نهایت تولید پژو ۲۰۶ صندوقدار در ایران خودرو متوقف و پژو ۲۰۷ صندوقدار متولد شد.

پژو ۲۰۷ صندوقدار نسخه‌ای به‌روزشده از پژو ۲۰۶ صندوقدار است که با هدف ارائه یک سدان کامپکت خانوادگی به بازار ایران آمد. این خودرو که ریشه در پلتفرم ۲۰۶SD دارد، در دی‌ماه ۱۳۹۵ رونمایی شد و از سال ۱۳۹۶ با گیربکس اتوماتیک چهار سرعته به مشتریان عرضه گردید.

207 صندوقدار

طراحی ظاهری آن با تغییرات در بخش جلویی مشابه ۲۰۷ هاچ‌بک و افزودن صندوق عقب با سپر و چراغ‌های جدید، از ۲۰۶SD متمایز شد. این خودرو مجهز به موتور ۱.۶ لیتری TU۵ با ۱۰۵ اسب بخار قدرت و امکاناتی نظیر نمایشگر لمسی، کروز کنترل، و کیسه‌های هوا عرضه شد اما گیربکس قدیمی آن انتقاداتی به دنبال داشت. تولید این مدل در سال ۱۳۹۹ متوقف شد اما در سال ۱۴۰۲ ایران خودرو از بازگشت آن با موتور TU۵ پلاس و گیربکس شش سرعته اتوماتیک خبر داد تا با بهبودهای فنی، جایگاه بهتری در بازار کسب کند.

صندوقدار

۲۰۷ صندوقدار با امکانات بیشتر می آید

حالا گروه صنعتی ایران خودرو در دوره جدید مدیریتی تصمیم دارد تا پژو ۲۰۷ صندوقدار را در کلاس قیمتی بالاتر، امکانات بیشتر و مطابق با استانداردهای روز راهی بازار کند.

از اطلاعات فنی و مشخصات این خودرو، اطلاعات دقیقی در دسترس نیست اما براساس استانداردهای ۸۵ گانه می‌توان به بخشی از استانداردهای این خودرو پی برد.

استاندارد ۸۵ گانه چیست؟

استانداردهای ۸۵ گانه خودرو، مجموعه‌ای از الزامات ایمنی، فنی و زیست‌محیطی است که توسط سازمان ملی استاندارد ایران تدوین شده و با هدف بهبود کیفیت خودروهای داخلی و همگام‌سازی با استانداردهای جهانی اجرا می‌شود.

 این استانداردها شامل سیستم‌هایی نظیر ترمز اضطراری پیشرفته، کنترل پایداری الکترونیکی، نمایشگر فشار باد تایر، چراغ‌های دی‌لایت و رعایت استاندارد آلایندگی یورو ۵ است و تمامی خودروهای تولید داخل موظف به رعایت این استانداردها هستند.

امکانات پژو ۲۰۷ صندوقدار جدید

در مبحث ایمنی می‌توانیم امکاناتی نظیر سیستم ترمز اضطراری پیشرفته(AEB)، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی(ESC)، سیستم هشدار انحراف از مسیر(LDW)، و حفاظت از عابر پیاده را در پژو ۲۰۷ صندوقدار جدید ببینیم.

استاندارد آلایندگی به یورو۵ ارتقا پیدا می‌کند و تجهیزاتی مانند نشانگر فشار باد تایر(TPMS)، دی لایت و پوزیشن لایت، چراغ‌های روزتاب، و نشانگر تعویض دنده(GSI) به امکانات خودرو افزوده خواهد شد.

پیش بینی می شود که پژو ۲۰۷ صندوقدار جدید تا پایان سال جاری تولید شد.

لینک صفر

مطالب پیشنهادی
بیشتر بخوانید
دیدگاه
پربازدیدترین مطالب
تازه‌ترین عناوین