کد مطلب: ۲۵۹۳۱
لینک کوتاه کپی شد

مرسدس S کلاس ۲۰۰۸؛ اسطوره اعتماد در میان مرسدس‌ها

مرسدس بنز S کلاس ۲۰۰۸، از معتمدترین مدل های مرسدس بنز طی ۲۵ سال گذشته معرفی شده است

تریبون اقتصاد_مرسدس بنز S کلاس ۲۰۰۸ گزینه‌ای عالی در بازار خودروهای کارکرده محسوب می‌شود. این مدل محبوب به‌تازگی قابل‌اعتمادترین مدل مرسدس بنز در ۲۵ سال گذشته معرفی شده است.

به گزارش دیجیاتو، بااینکه نزدیک ۲۰ سال از عمر مرسدس S کلاس ۲۰۰۸ می‌گذرد، هنوز هم گزینه‌ای بسیار عالی و قابل‌اعتماد در بازار خودروهای دست‌دوم محسوب می‌شود. اگرچه برخی امکانات سرگرمی و تجهیزات فنی این مدل پس از 2 دهه قدیمی و منسوخ شده‌اند، اگر علاقه چندانی به فناوری‌های جدید ندارید، S کلاس ۲۰۰۸ بهترین خودروی کارکرده برای خرید است.

در این مطلب برخی از مهم‌ترین ویژگی‌ها، امکانات، قابلیت اطمینان و مشکلات مرسدس بنز S کلاس ۲۰۰۸ کارکرده را بررسی خواهیم کرد.  

تاریخچه مرسدس S کلاس

مدل ۲۰۰۸ عضو نسل W221، پنجمین نسل S کلاس، است. این مدل اولین بار در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۰۵ رونمایی شد و پس از آن به‌عنوان مدل ۲۰۰۶ عرضه شد. البته این مدل تا سال ۲۰۰۷ در آمریکا و کانادا در دسترس قرار نگرفت.

مدل W221 به‌عنوان جانشین نسل چهارم W220، از نظر طراحی با مدل قبلی تفاوت داشت. نسل پنجم بزرگ‌تر بود و فضای داخلی بیشتر و طراحی بهتری داشت. چراغ‌های جلو که درW220 گرد و برآمده بودند، در مدل W221 با طراحی تیز و زاویه‌دار به‌روز شدند. درعین‌حال، نمای عقب خودرو با الهام از مایباخ ظاهر لوکس‌تری پیدا کرد. فضای داخلی نیز در مقایسه با نسل چهارم به‌روزرسانی چشمگیری دریافت کرده و عناصر پلاستیکی متعدد جایشان را به مواد لوکس‌تری مانند چوب، چرم و فلز دادند.

مرسدس S کلاس

طراحی کلی این خودرو را گوردن واگنر، طراح آلمانی، انجام داد و فرایند طراحی S کلاس W221 در آلمان و ژاپن انجام شد. فاز توسعه این خودرو سال ۱۹۹۹ آغاز شد و سال بعد مرکز طراحی پیشرفته مرسدس در توکیو وارد این پروژه شد. نمونه اولیه سال ۲۰۰۲ تکمیل شد؛ چند سال قبل از اینکه نسخه اصلی وارد فاز تولید شود.

مرسدس بنز S کلاس W221 تا سال ۲۰۱۳ در خط تولید ماند. سپس با نسل ششم W222 جایگزین شد که تا سال ۲۰۲۰ در خط تولید بود. نسل فعلی این مدل هفتمین نسل (W223) آن است که به‌عنوان مدل ۲۰۲۱ عرضه شد.

پیشرانه و عملکرد

S کلاس ۲۰۰۸ در ایالات متحده با 2 موتور مختلف به فروش می‌رسید: موتور ۵.۵ لیتری V8 (مدل S550) و موتور ۵.۵ لیتری V12 توئین توربو (مدل S600). موتور اول توان ۳۸۲ اسب بخار و دومی توان ۵۱۰ اسب بخار تولید می‌کرد. موتور V8 با گیربکس هفت‌سرعته اتوماتیک و موتور V12 با گیربکس پنج‌سرعته اتوماتیک کار می‌کرد.

همان‌طور که انتظار می‌رفت، صرفه‌جویی در مصرف سوخت نقطه قوت این سدان نبود. مصرف سوخت S550 در شهر ۱۴ مایل بر هر گالن و در بزرگراه ۲۱ مایل بر هر گالن بود. البته این ارقام برای S600 با ۱۱ و ۱۷ مایل بر هر گالن بدتر بود. در هر 2 مدل، نهایت سرعت الکترونیکی به ۱۵۵ مایل‌برساعت محدود شده بود.

امکانات و فناوری مرسدس S کلاس

S کلاس ۲۰۰۸ راحتی سرنشینان را در اولویت قرار داده بود و حتی در سفرهای طولانی، فضای کافی برای ۵ سرنشین بزرگسال فراهم می‌کرد. این مدل ۴۱.۹ اینچ فضای پا در صندلی‌های جلو و ۴۲.۹ اینچ فضای پا در صندلی‌های عقب ارائه می‌داد. فضای بار برای بیشتر وسایل ضروری به اندازه کافی بزرگ بود، هرچند به‌دلیل تا نشدن صندلی‌های عقب حمل وسایل بزرگ‌تر دشوار بود.

این خودرو به سیستم چندرسانه‌ای مدیریت کابین و داده (COMAND) مجهز بود. البته سیستم تجربه کاربری مرسدس بنز (MBUX) از سال ۲۰۱۸ جایگزین آن شده است. کنترل تهویه دوکاناله و آفتاب‌گیر عقب برقی استاندارد تجربه سفر راحتی ارائه می‌دادند.

S class

امکانات زیادی برای سرگرم نگه‌داشتن سرنشینان وجود داشت؛ شامل آپشن تیونر تلویزیون، درایور دی‌وی‌دی و سیستم صوتی استریو هارمن/ کاردون با ۱۴ بلندگو بودند. سیستم کنترل صوتی Linguatronic به‌عنوان آپشن در دسترس بود که به رانندگان اجازه می‌داد بدون برداشتن دستشان از روی فرمان، تماس برقرار کرده یا برای سیستم مسیریابی مقصدی انتخاب کنند.  

سیستم سرگرمی صندلی عقب در سال ۲۰۰۸

یکی دیگر از قابلیت‌هایی که به‌صورت آپشن در دسترس بود، سیستم سرگرمی صندلی عقب بود که سال ۲۰۰۸ اصلاً رایج نبود و امروزه هم تا حدودی ویژگی لوکس محسوب می‌شود. این سیستم شامل 2 صفحه‌نمایش برای سرنشینان صندلی عقب، یک درایور دی‌وی‌دی اضافی، 2 هدفون و یک کنترلر و دکمه‌هایی برای عملکرد مستقل بود.

S کلاس W221 در قالب مدل سال ۲۰۰۸ در فناوری هم بسیار مجهز بود: صندلی‌های دارای گرمکن و تهویه با حافظه اختیاری در دسترس بودند. این مدل صندلی‌های «درایو-داینامیک» داشت که از عناصر بادی برای تطبیق صندلی با بدن سرنشین و پشتیبانی بهتر هنگام پیچیدن استفاده می‌کردند.

درهای بسته‌شونده خودکار، سیستم کلید هوشمند و بازکن در گاراژ به‌عنوان آپشن موجود بودند. سیستم هشدار فشار باد تایرها یک ویژگی استانداردی بود و مشتریان می‌توانستند سیستم نظارت بر فشار باد تایرها را سفارش دهند که عملکردهای پیشرفته‌تری داشت؛ ازجمله نمایش فشار دقیق باد تایرها و هشدار سوراخ شدن تایر.

قیمت، نگهداری و مشکلات رایج مرسدس S کلاس

مرسدس بنز S کلاس ۲۰۰۸ را با قیمت ۷ هزار دلار (برای نسخه‌های پرکارکرد در شرایط بد) تا حدود ۱۲ هزار دلار (برای نسخه‌های کم‌کارکرد در شرایط بهتر) می‌توان خرید.

خودروهای لوکس با فناوری و تجهیزات رفاهی زیاد گاهی به‌دلیل پیچیدگی سیستم‌ها و قطعات متعددی که ممکن است خراب شوند، ممکن است گزینه قابل‌اعتمادی باشند اما S کلاس ۲۰۰۸ چنین مشکلی ندارد؛ بسیار قابل‌اطمینان است و شکایت‌ها و مشکلات کمی از آن گزارش شده است. شرکت تحلیلگر جی دی پاور امتیاز کیفیت و قابلیت اطمینان ۱۰۰/۸۸ را به آن می‌دهد. از سوی دیگر، نمره مؤسسه RepairPal به آن ۳ از ۵ است.

مرسدس S کلاس

اداره ایمنی ترافیک بزرگراه ملی (NHTSA) فقط ۲۳ شکایت و 2 فراخوان برای این مدل ثبت کرده است. فراخوان‌ها مربوط به خطر بالقوه خربای برخی مدارهای روشنایی و خطای نرم‌افزاری پمپ سوخت هنگام قرارگرفتن در معرض رطوبت بود. البته در این شکایات هیچ‌ مشکل تکراری وجود نداشت و شکایات‌ مربوط به اجزای مختلف خودرو بود.

نقص‌های برقی، مشکل رایج اکثر مدل‌های مرسدس

نقص سیستم برق خودرو علت 4 شکایت بود. این شکایت‌ها مربوط به مشکلاتی مانند عملکرد کلید ریموت، خطاهای حسگر فشار باد تایرها و مشکلات سیم‌کشی می‌شد. مشکلات تایر هم علت 4 شکایت بود؛ نشانه‌ای خوب برای خریدار خودروی دست‌دوم که به‌منظور جلوگیری از آن باید فقط تایرهای جدید خرید.

البته حتی با بهترین رکورد قابلیت اطمینان و بالاترین سطح نگهداری S کلاس ۲۰۰۸ هنوز خودروی با قدمتی نزدیک به 2 دهه است. خریداران احتمالی باید به دقت خودروی مدنظرشان را بررسی کنند. آنها باید مطمئن شوند مالک قبلی سرویس دوره‌ای تعمیر و نگهداری آن را به‌خوبی انجام داده است. اگر خودروی بخرید که به‌خوبی از آن مراقبت شده باشد و شما هم به‌خوبی از آن نگهداری کنید، دوره مالکیت بسیار خوبی تجربه خواهید کرد.

مطالب پیشنهادی
بیشتر بخوانید
دیدگاه
پربازدیدترین مطالب
تازه‌ترین عناوین