کد مطلب: ۲۵۴۳۶
لینک کوتاه کپی شد

فولکس واگن ID.EVO؛ برادر بزرگ‌تر آیدی یونیکس رونمایی شد

شاسی‌بلند تمام‌برقی ID.EVO از سوی فولکس واگن رونمایی شد

تریبون اقتصاد_ فولکس واگن آنهوی تیزر و طرح‌های مفهومی شاسی بلند تمام‌برقی آینده خود یعنی ID.EVO را منتشر کرد. براساس اطلاعیه‌ای که در تاریخ ۱۵ آوریل منتشر شد، این خودروی مفهومی که به صورت اختصاصی برای بازار چین توسعه یافته است، در تاریخ ۲۲ آوریل در نمایشگاه خودروی شانگهای رونمایی خواهد شد.

این تصاویر یک خودروی باابهت دارای عناصر طراحی چشم‌نواز را نشان می‌دهند. این کانسپت دارای چراغ‌های جلو و چراغ‌های عقب باریک با ساختار نورپردازی ماتریس‌مانند است. این عناصر نورپردازی به صورت یکپارچه با خطوط بدنه خودرو ادغام می‌شوند و جلوه بصری روان و پیشرفته‌ای را ایجاد می‌کنند.

جزئیات طراحی شامل ستون‌های A مشکی‌رنگ برای ایجاد ظاهری دو-رنگ، آینه‌های جانبی معمولی، باربند و اسپویلر عقب است که کاربردی بودن را با ظاهر اسپرت ترکیب می‌کند. براساس طرح‌های منتشرشده،ID.EVO احتمالا دارای جلوپنجره بسته و چراغ عقب تمام‌عرض است که لوگوی خودرو در مرکز آن قرار دارد؛ یکی از عناصر طراحی که در خودروهای الکتریکی مدرن رایج شده‌ است.

در حالی که مشخصات فنی این مدل هنوز مشخص نیست، فولکس واگن تایید کرده است که این کانسپت فناوری‌های هوشمند پیشرفته‌ای را به نمایش خواهد گذاشت و انتظار می‌رود قابلیت‌های کمک‌راننده جامع و کاملی را ارائه دهد. در بازار رقابتی خودروهای برقی امروزی، علاقه مشتریان به فناوری خودروهای هوشمند به یک وجه تمایز مهم تبدیل شده است.

این خودروی مفهومی مسیر تولید آینده فولکس واگن آنهوی را نشان می‌دهد، که تنها مدل فعلی آن یعنی ID.UNYX در جلب نظر مشتریان دچار مشکل شده است. ID.UNYX یک شاسی بلند الکتریکی جمع‌وجور با قیمت ۲۰۹۹۰۰ تا ۲۴۹۹۰۰ یوان (۲۹۰۰۰ تا ۳۴۵۰۰ دلار) و ابعاد ۱.۶۱/۱.۸۶/۴.۶۶ متر و فاصله محوری ۲.۷۶ متر است.

ID.UNYX در پیکربندی‌های تک‌موتوره (۱۷۰ کیلووات) و دوموتوره (۲۵۰ کیلووات) موجود است. این خودرو دارای باتری لیتیومی ۸۰.۲ کیلووات ساعتی است، که به ترتیب برد حرکتی ۶۱۴ کیلومتر و ۵۵۵ کیلومتر را فراهم می‌کند. با این حال، فروش ناامیدکننده آن منجر به ضرر شریک چینی فولکس واگن یعنی جک موتورز در سال ۲۰۲۴ شد.

نسخه تولیدی ID.EVO احتمالا قیمت بالاتری نسبت به ID.UNYX خواهد داشت. شاسی بلندهای بزرگ معمولا به دلیل افزایش فضا و امکانات و قدرت، قیمت بیشتری نسبت به سایر مدل‌ها دارند. با این حال، امروزه شاهد رقابت شدیدی از سوی مدل‌های تثبیت‌شده چینی در این بخش هستیم.

معرفی کانسپت ID.EVO توسط فولکس واگن نشانگر ادامه تعهد این شرکت به بازار خودروهای برقی چین با وجود چالش‌های اخیر است. به نظر می رسد این خودروساز آلمانی در حال تغییر استراتژی خودروهای الکتریکی خود در چین با عرضه محصولات بزرگ‌تر و باکیفیت‌تر است، که با ترجیحات مشتریان محلی برای خرید خودروهای جادار و مملو از فناوری همخوانی بهتری دارد.

مطالب پیشنهادی
بیشتر بخوانید
دیدگاه
پربازدیدترین مطالب
تازه‌ترین عناوین