کد مطلب: ۳۲۵۵۶
لینک کوتاه کپی شد

مقایسه جک S5 و هایما S7/ نبرد شاسی‌بلند‌های اقتصادی در ایران‌

جک S5 نیوفیس مجهز به پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ GDI است که 174 اسب بخار قدرت و 265 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و از طریق گیربکس 6 سرعته دوکلاچه (DCT) به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود

تریبون اقتصاد- جک S5 و هایما S7، دو کراس‌اوور چینی پرفروش در بازار ایران که توسط کرمان موتور و ایران خودرو مونتاژ می‌شوند، از سال‌های 1394 و 1396 به ترتیب وارد بازار شده‌اند. هایما S7 به عنوان یکی از کراس‌اوورهای مونتاژی محبوب ایران‌خودرو با خودرو هم‌رده خود از کرمان موتور، یعنی جک S5، رقابت بسیار تنگاتنگی دارد.

به گزارش فرادید، جک S5 نیوفیس و هایما S7 توربو پلاس، هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. این مسئله باعث می‌شود که هنگام انتخاب به سادگی نتوانیم گزینه‌ای را که برای ما مناسب‌تر است پیدا کنیم. 

جککککک

مشخصات فنی جک S5 

جک S5 نیوفیس مجهز به پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ GDI است که 174 اسب بخار قدرت و 265 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و از طریق گیربکس 6 سرعته دوکلاچه (DCT) به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. این خودرو با شتاب صفر تا صد حدود 11.7 ثانیه، حداکثر سرعت 180 کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت ترکیبی 7.7 لیتر در 100 کیلومتر، عملکردی چابک و مناسب برای رانندگی شهری و جاده‌ای ارائه می‌دهد.

وزن 1545 کیلوگرمی و هماهنگی نسبتاً خوب موتور و گیربکس، جک S5 را در مقایسه با رقبا چالاک‌تر می‌کند، هرچند برخی مالکان از ناهماهنگی گیربکس در تعویض دنده‌ها و مشکلات توربو پس از 50 هزار کیلومتر گزارش داده‌اند.

جک

ویژگی‌های ظاهری جک S5 

جک S5 نیوفیس با طراحی الهام‌گرفته از هیوندای توسان (IX35)، ظاهری مدرن و جوان‌پسند دارد. نمای جلویی با جلوپنجره کوچک، سپر بزرگ، و چراغ‌های LED، نمای جانبی با خطوط نرم و رینگ‌های 18 اینچی، و نمای عقب با چراغ‌های LED شبیه آئودی Q، جذابیت بصری بالایی ایجاد کرده است.

فاصله محوری 2645 میلی‌متری، فضای جاداری برای سرنشینان عقب فراهم می‌کند، اما ارتفاع 1.68 متری، آن را کمی جمع‌وجورتر از رقبا نشان می‌دهد. ضریب درگ مناسب و طراحی آیرودینامیک، به همراه کیفیت رنگ متوسط بدنه، از ویژگی‌های ظاهری آن است، اما همچنان در بازار ایران به دلیل شباهت به برندهای معتبر، پرطرفدار است.

جککک

امکانات رفاهی جک S5 

جک S5 نیوفیس با کابین ارگونومیک و طراحی مشابه هیوندای IX35، امکاناتی مانند فرمان برقی حساس به سرعت، ترمز پارک برقی، تهویه دوگانه دیجیتال، حافظه صندلی راننده، سنسور نور و باران، گرم‌کن صندلی‌های جلو، و سیستم صوتی با 6 بلندگو ارائه می‌دهد. نمایشگر 8 اینچی، سانروف، و سیستم ورود بدون کلید (کیلس استارتر) نیز از ویژگی‌های آن است.

با این حال، فقدان کروز کنترل فابریک، دوربین 360 درجه، و سقف پانوراما، در مقایسه با رقبا نقطه ضعف محسوب می‌شود. کیفیت متریال کابین با روکش چرم و تریم مشکی پیانویی قابل‌قبول است، اما در سطح خودروهای لوکس نیست.

هایما (1)

مشخصات فنی هایما S7 

هایما S7 توربو پلاس از موتور 1.8 لیتری توربوشارژ با تکنولوژی مزدا و توربوشارژر میتسوبیشی استفاده می‌کند که 170 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن‌متر گشتاور تولید کرده و با گیربکس 6 سرعته اتوماتیک (AT) به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

این خودرو با شتاب صفر تا صد حدود 10.5 تا 11 ثانیه، حداکثر سرعت 170 کیلومتر بر ساعت، و مصرف سوخت ترکیبی 8.3 تا 8.6 لیتر در 100 کیلومتر، سواری نرم و کم‌صدایی ارائه می‌دهد. وزن 1545 کیلوگرمی و گیربکس اتوماتیک معمولی، استهلاک کمتری نسبت به دوکلاچه جک دارد، اما شتاب و چالاکی آن کمی ضعیف‌تر است.

هایمااا

ویژگی‌های ظاهری هایما S7 

هایما S7 توربو پلاس با ابعاد بزرگ‌تر (طول 4.8 متر، ارتفاع 1.73 متر) و طراحی شبیه SUVهای کلاسیک مانند تویوتا پرادو، ظاهری قدرتمند و جعبه‌ای دارد. جلوپنجره کرومی بزرگ، چراغ‌های دوتکه عقب LED، و خطوط تیز بدنه، حس شاسی‌بلند اصیل را القا می‌کند، اما طراحی آن کمی قدیمی‌تر از جک S5 به نظر می‌رسد.

فاصله محوری 2619 میلی‌متری، فضای کابین جاداری ارائه می‌دهد، اما صندوق عقب 400 لیتری آن نسبت به جک (505 لیتر) کوچکتر است. تغییرات نسخه پلاس شامل آینه‌های جدید و گل‌پخش‌کن است که جذابیت ظاهری را کمی بهبود داده، اما همچنان در برابر طراحی مدرن جک عقب‌تر است.

هایماا

امکانات رفاهی هایما S7

هایما S7 توربو پلاس با کابین جادار و تریم دو رنگ نارنجی و مشکی، امکاناتی مانند دوربین 360 درجه، کروز کنترل، آینه وسط ضد انعکاس با نمایش فاصله و فشار باد تایر، تهویه اتوماتیک، سانروف، و تنظیم برقی 8 حالته صندلی راننده ارائه می‌دهد. نمایشگر 8 اینچی، گرم‌کن سه حالته صندلی‌های جلو، و سیستم صوتی با 6 بلندگو، راحتی خوبی فراهم می‌کند.

طراحی داشبورد با دریچه‌های تهویه شش‌ضلعی و تریم پیانو بلک، جذابیت بصری دارد. وجود آپشن‌هایی مانند دوربین 360 درجه و کروز کنترل، هایما را در بخش امکانات رفاهی کمی جلوتر از جک قرار می‌دهد، اما کیفیت متریال کابین مشابه جک، متوسط است.

کدام یک ارزش خرید بیشتری دارد؟

جک S5 نیوفیس با طراحی جذاب‌تر، شتاب بهتر، و بازار دست‌دوم قوی‌تر، برای خریداران جوان و کسانی که به دنبال خودرویی اسپرت و چابک هستند، ارزش خرید بیشتری دارد. اما هایما S7 توربو پلاس با سواری نرم‌تر، کابین جادارتر، امکانات بیشتر مانند دوربین 360 درجه و کروز کنترل و خدمات پس از فروش گسترده‌تر ایران خودرو، برای خانواده‌ها و افرادی که راحتی و پشتیبانی مطمئن‌تر را ترجیح می‌دهند، مناسب‌تر است.

در نهایت، اگر اولویت شما عملکرد فنی و ظاهر مدرن است، جک S5 بهتر است؛ اما اگر فضای جادار و امکانات رفاهی بیشتر می‌خواهید، هایما S7 گزینه مناسب‌تری است.

قیمت هایما s7 و جک s5

جک S5 در ایران با قیمت 1 میلیارد و 720 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. این در حالی است که قیمت نسخه فول آپشن  هایما S7 در بازار 2 میلیارد و 50 میلیون تومان است. با این تفاسیر اگر برای خرید جک S5 با کسری بودجه دست و پنجه نرم می‌کنید، می‌تواند گزینه اقتصادی‌تری باشد و این یکی دیگری از برتری‌های S5 است. 

لینک صفر

مطالب پیشنهادی
بیشتر بخوانید
دیدگاه
پربازدیدترین مطالب
تازه‌ترین عناوین