کد مطلب: ۳۰۳۸۰
لینک کوتاه کپی شد

آسیب‌پذیرترین خودروسازان اروپا معرفی شدند

در رقابت آمریکا و چین، بازار خودروسازی اروپا دچار تنش و آسیب‌های زیادی به آن وارد شد.

تریبون اقتصاد_محققان موسسه مشاوره‌ای «آلیکس پارتنر» (AlixPartners)، در چشم‌اندازی برای سال ۲۰۲۵ اعلام کردند که انتظار دارند فروش خودرو در سراسر جهان، فقط یک درصد افزایش یابد و رشد در چین و آسیا، تقاضای ضعیف غرب را جبران کند.

به گزارش ایسنا، انتظار می‌رود این موضوع در کنار تاثیر تعرفه‌های آمریکا، شرکت‌های خودروسازی را به کاهش هزینه‌ها و تولید مجبور کند. اما محققان «آلیکس پارتنر» هشدار دادند که در این اوضاع پیچیده، انگلیس به دلیل هزینه‌های بالای انرژی، زنجیره‌های تامین پراکنده، کمبود مهارت و عدم قطعیت سیاسی و اقتصادی، به طور بالقوه زیان ده ترین بازار است.

«اندرو برگباوم»، از «آلیکس پارتنر» گفت: اکثر خودروهای تولید شده در انگلیس، صادر می‌شدند که باعث می‌شود صنعت داخلی با توجه به کاهش تولید، در معرض خطر قرار گیرد.

گزارش «آلیکس پارتنر»، همزمان، با تشدید رقابت در بازار خودروهای برقی، پیش‌بینی ناخوشایندی را برای تولیدکنندگان خودرو اروپایی ارائه می‌دهد. شرکت‌ها مجبور خواهند شد با کاهش کلی رشد فروش بازار خودرو، برای حفظ سرمایه‌گذاری در تغییر به سمت مدل‌های جدید الکتریکی، هزینه‌ها را کاهش دهند.

انگلیس به دلیل وابستگی کارخانه‌هایش به صادرات، در موقعیت بدی قرار دارد. از ۹۰۵ هزار و ۲۳۳ خودرویی که سال میلادی گذشته در داخل این کشور تولید شد، از هر ۱۰ دستگاه، حدود هشت دستگاه به خارج از کشور صادر شد.

خودروسازان اعلام کردند که تقاضای داخلی برای خودرو راکد است. بازار خودرو در ماه مه، به رشد بازگشت، اما فروش در مقایسه با ماه مه سال گذشته، فقط ۱.۶ درصد افزایش یافت. تولیدکنندگان در ۱۸ ماه گذشته، ۶.۵ میلیارد پوند برای تخفیف دادن به منظور افزایش فروش هزینه کرده‌اند، اما این وضعیت، ناپایدار است.

یک گزارش جداگانه از انجمن تولیدکنندگان و بازرگانان خودرو، سه‌شنبه خواستار اقداماتی برای تبدیل مجدد انگلیس به یکی از ۱۵ مقصد برتر جهان برای تولید خودرو شد.

طبق گزارش نشریه تلگراف، توافقی برای محافظت از خودروسازان انگلیسی در برابر تعرفه‌های دونالد ترامپ بر واردات به آمریکا، از روز دوشنبه هفته جاری به اجرا گذاشته شد. این توافق که پیش از این مشخص نبود چه زمانی اجرایی خواهد شد، تعرفه‌های خودروهای انگلیسی را از ۲۷.۵ درصد، به ۱۰ درصد کاهش می‌دهد.

لینک صفر

مطالب پیشنهادی
بیشتر بخوانید
دیدگاه
پربازدیدترین مطالب
تازه‌ترین عناوین