کد مطلب: ۳۰۳۰۴
لینک کوتاه کپی شد

شکست سنگین تسلا از رقبای چینی!

فروش تسلا نسبت به سال گذشته حدود 30 درصد کاهش یافت.

تریبون اقتصاد_داده‌های انجمن تولیدکنندگان خودرو اروپا (ACEA) نشان می‌دهد که فروش کلی خودرو در اروپا، ۱.۹ درصد افزایش یافته است و قوی‌ترین رشد مربوط به خودروهای پلاگین هیبریدی و خودروهایی است که با سوخت‌های جایگزین کار می‌کنند.

به گزارش ایسنا، فروش اروپایی «تسلا» در حال حاضر، با توجه به اینکه مشتریان به خودروهای برقی ارزان‌تر چینی روی آورده‌اند و در برخی موارد به سیاست‌های «ایلان ماسک»، مدیرعامل «تسلا»، اعتراض کرده‌اند، در ماه مه، برای پنجمین ماه متوالی کاهش یافت. سهم بازار «تسلا» در اروپا، از ۱.۸ درصد در ماه مه سال میلادی گذشته، به ۱.۲ درصد در ماه مه کاهش یافته است.

«مدل وای» (Model Y) بازبینی شده این خودروساز آمریکایی، هنوز نشانه‌هایی از احیای دوباره این برند را نشان نداده است. در حالی که خودروسازان سنتی و رقبای چینی در بحبوحه تنش‌های تجاری، خودروهای برقی را با سرعت بالایی عرضه می‌کنند، «مدل وای» بازبینی شده قرار است طیف مدل‌های قدیمی این شرکت را متحول کند.

داده‌های انجمن تولیدکنندگان خودرو اروپا نشان می‌دهد که فروش خودروهای نو در اتحادیه اروپا و بریتانیا، پس از کاهش ۰.۳ درصدی در آوریل، در ماه مه به ۱.۱۱ میلیون دستگاه خودرو افزایش یافته است. در اتحادیه اروپا، کل فروش خودرو از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون ۰.۶ درصد کاهش یافته است.

این در حالی است که تقاضا برای خودروهای برقی رو به افزایش است و ریجستری خودروهای تمام برقی، پلاگین هیبریدی  و خودرو الکتریکی هیبریدی، به ترتیب ۲۶.۱ درصد، ۱۵ درصد و ۱۹.۸ درصد افزایش یافته است.

 
 
 

فروش خودروهای تمام برقی، پلاگین هیبریدی و الکتریکی هیبریدی در اتحادیه اروپا در ماه مه، ۵۸.۹ درصد از کل خودروهای سواری ریجستر شده را تشکیل داد که نسبت به ۴۸.۹ درصد در ماه مه ۲۰۲۴ افزایش یافته است.

طبق گزارش رویترز، در میان بزرگترین بازارهای اتحادیه اروپا، فروش خودروهای نو در اسپانیا و آلمان به ترتیب ۱۸.۶ درصد و ۱.۲ درصد افزایش یافت در حالی که در فرانسه و ایتالیا ۱۲.۳ درصد و ۰.۱ درصد کاهش یافت.

لینک صفر

مطالب پیشنهادی
بیشتر بخوانید
دیدگاه
پربازدیدترین مطالب
تازه‌ترین عناوین