کد مطلب: ۲۷۹۱۶
لینک کوتاه کپی شد

فیس‌لیفت تارا بالاخره رونمایی شد

با گذشت دو سال هنوز خبری از عرضه فیس‌لیفت تارا در بازار نیست

تریبون اقتصاد_ تقریبا دو سالی می شود که از موضوع  فیس لیفت تارا  می گذرد اما تاکنون هنوز انجام نشده‌است. چرا که طراحی این خودرو چندان مورد پسند مردم نیست. به همین جهت سعی کردیم به صورت اختصاصی طرحی از فیس لیفت این خودرو را آماده و به ایران خودرو پیشنهاد کنیم.

به گزارش بیت ران، تصاویری که در ادامه مشاهده خواهید کرد مربوط به  فیس لیفت تارا  است که به صورت اختصاصی توسط بیت ران  و با استفاده از هوش مصنوعی انجام شده است.

این روزها در فضای مجازی، شاهد فیس لیفت و حتی باز طراحی خودروهای داخلی که توسط ابزارهای گرافیکی یا هوش مصنوعی ساخته شده‌اند هستیم. اما تمامی آنها چند مشکل بزرگ دارند. از جمله اینکه به علت تمرکز روی تفاوت زیاد و همچنین زیبا شدن، از طراحی با خطوط پیچیده استفاده کرده‌اند که قابل اجرا نیستند. یا دست کم هزینه بالایی دارند و برای یک خودروی اقتصادی بیش از حد گران هستند. در برخی از این رندرها نیز تنها سعی شده‌است تا فیس لیفت یا باز طراحی خودرو، شبیه یک خودروی معروف گران قیمت شود و از همان المان‌ها استفاده شده‌است. یعنی همان ایده اشتباهی که در سر خودروسازان داخلی هم هست!

ایده فیس لیفت تارا

برای فیس لیفت تارا از هوش مصنوعی کمک گرفتیم. اما از او خواستیم که فیس لیفت با حداقل تغییرات انجام شود و در چهار چوب یک خودروی اقتصادی حداکثر ۱۵ هزار دلاری قرار بگیرد. همچنین محدودیت‌های ساخت قالب‌های بدنه و حتی چراغ‌ها در ایران خودرو را نیز به او گوشزد کردیم و از او خواستیم تا فرض کند این پروژه قرار است با مشارکت شرکت پژو انجام شود. خودروی پژو ۳۰۱ که نسخه فرانسوی تارا است هم برای الگو به هوش مصنوعی معرفی شد.

فیس لیفت تارا

تحلیل طراحی

همانطور که مشاهده می‌کنید  فیس لیفت تارا  خودروی شاهکاری از کار در نیامده‌ و نباید هم در می‌آمد. اما حالا با یک خودروی متناسب‌تر طرف هستیم. اگر به بغل خودرو دقت کنید متوجه می‌شوید که تقریبا دست نخورده باقی مانده‌است و تنها طرح دستگیره درها و خط زیر درها اندکی تغییر یافته‌اند. چرا که پر هزینه ترین بخش تولید بدنه یک خودرو، بخش جانبی آن است چون از قالبهای بسیار بزرگی برای فرم دهی استفاده می‌کند. از همین رو این بخش باید تا حد ممکن دست نخورده، باقی بماند.

چراغ های جلو نیز طراحی ساده‌ و تختی دارند.

در بخش عقب خودرو، چراغ‌های به هم پیوسته که مناسب خودروهای عضلانی پهن پیکر هستند، حذف شده‌اند. به جای آنها اما از چراغ‌های مستطیلی استفاده شده‌است که فاصله زیاد آنها، جبران عرض کم خودرو را می کند. اینگونه تارا پهن‌تر از آنچه هست دیده می‌شود.

فیس لیفت تارا  نشان می‌دهد چنین طراحی‌های ساده و صادقانه‌ای مناسب خودروهای اقتصادی هستند و نباید سعی کرد با استفاده از المان‌های یک خودروی ۱۰۰ هزار دلاری در یک خودروی ۱۰ هزار دلاری، هماهنگی و تناسب آن را از بین برد.

 
مطالب پیشنهادی
بیشتر بخوانید
دیدگاه
پربازدیدترین مطالب
تازه‌ترین عناوین