ورود رسمی سیتروئن C3-XR؛ مونتاژ اولین کراساوور دورگه در ایران

سیتروئن C3-XR نهتنها یک انتخاب جدید در بازار کراساوورهاست، بلکه نویدبخش ورود گزینههای متنوعتر از برندهای معتبر اروپایی به بازار ایران خواهد بود
تریبون اقتصاد- سایپاسیتروئن تولید و عرضه رسمی خودروی سیتروئن C3-XR را پس از سالها انتظار در سه تیپ مختلف V1، V2 و V3 آغاز کرد.
به گزارش تریبون اقتصاد؛ این خودرو که پیشتر با عناوینی مانند پروژه M44 یا سایپا سیلک شناخته میشد، حالا در کارخانه سایپاسیتروئن کاشان تولید و آماده ورود به بازار ایران است. قرار است فروش آن از اواخر خرداد یا اوایل تیر 1404 آغاز شده و تحویل آن در بازه زمانی 90 روزه به مشتریان انجام شود.
طراحی ظاهری و مشخصات بدنه
سیتروئن C3-XR به واسطه زبان طراحی بهروز برند فرانسوی سیتروئن، ترکیبی از طراحی ساده و مدرن را ارائه میدهد. نمای جلویی این خودرو، شامل چراغهای باریک LED و جلوپنجرهای با نوارهای کرومی است که هماهنگی مناسبی با طراحی بخشهای دیگر دارد. در نمای جانبی، خطوط برجسته و رینگهای آلومینیومی 16 اینچی، حس اسپرت و پویایی را تقویت میکنند.
ابعاد این کراساوور جمعوجور شامل طول 4288 میلیمتر، عرض 1748 میلیمتر و ارتفاع 1557 میلیمتر است. فاصله بین دو محور 2655 میلیمتری همراه با صندوق عقب 420 لیتری، ترکیبی از فضای مناسب برای استفاده شهری و خانوادگی را فراهم میکند.
کابین و امکانات داخلی
داشبورد خودرو از متریال نرم ساخته شده و نمایشگر لمسی 9 اینچی در مرکز آن قرار گرفته است. فرمان D-Cut با روکش چرمی، حس اسپرت و راحتی را برای راننده فراهم میکند. صندلیهای این خودرو، ترکیبی از پارچه و چرم هستند که در کنار نورپردازی داخلی، محیطی راحت برای سفرهای کوتاه و طولانی فراهم کرده است.
تیپهای V2 و V3 امکانات بیشتری ازجمله سانروف برقی، سیستم شارژ بیسیم، صندلی برقی راننده و گرمکن صندلیهای جلو را به همراه دارند که جذابیت بیشتری به این خودرو میبخشند.
مشخصات فنی و عملکرد پیشرانه
سیتروئن C3-XR به پیشرانه 1.2 لیتری توربوشارژ 3 سیلندر مجهز شده است که 116 اسب بخار قدرت و 190 نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. این قدرت از طریق گیربکس تماماتوماتیک 6 سرعته (ساخت گتراگ) به چرخهای جلو منتقل میشود.
مصرف سوخت ترکیبی این خودرو (تنها 5.8 لیتر در هر صد کیلومتر) را تبدیل به گزینهای بهینه برای استفادههای شهری میکند. سیستم تعلیق جلو از نوع مکفرسون و سیستم تعلیق عقب به صورت میله پیچشی طراحی شده که پایداری و نرمی مناسبی برای این کلاس خودرویی فراهم میکند.
قیمت احتمالی سیتروئن C3-XR
این خودرو در بازار ایران با رقبای متعددی مانند ریرا ایرانخودرو، امویام X33 کراس، کیامسی X5 و تیگارد X35 مواجه است. مزیت رقابتی C3-XR نسبت به رقبا، استفاده از فناوریهای روز گروه پژو-سیتروئن، مصرف سوخت بهینه، و مونتاژ در خودروسازی کاشان است که اطمینان از خدمات پس از فروش سایپا را نیز تضمین میکند.
طبق اعلام اولیه، قیمت سیتروئن C3-XR در تیپ پایه V1 در بازه 1.2 تا 1.4 میلیارد تومان پیشبینی شده است. این قیمت با توجه به مونتاژ داخلی و پلتفرم اروپایی این خودرو، رقابتی به نظر میرسد.
در تیپهای بالاتر مانند V2 و V3 که شامل امکانات و آپشنهای بیشتری هستند، قیمت ممکن است به 1.6 میلیارد تومان نیز نزدیک شود.
مشخصات کلی |
جزئیات |
نوع خودرو |
کراساوور جمعوجور (B-segment) |
پیشرانه |
1.2 لیتری توربوشارژ، 3 سیلندر |
قدرت خروجی |
116 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه |
گشتاور |
190 نیوتنمتر در 3500 دور در دقیقه |
گیربکس |
6 سرعته دوکلاچه (DCT) |
مصرف سوخت ترکیبی |
5.8 لیتر در 100 کیلومتر |
ظرفیت باک سوخت |
53 لیتر |
طول/عرض/ارتفاع |
4288 / 1748 / 1557 میلیمتر |
ظرفیت صندوق عقب |
420 لیتر |
امکانات تیپ V3 |
صندلی برقی، گرمکن صندلی، سانروف برقی، شارژر بیسیم |