پیامکها و اسپم؛ صادق محمدی، مدیرعامل مدیانا

در این قسمت قصه شکلگیری و پیشرفت مدیانا و تصمیمات استراتژیکی که در توسعه آن تا امروز مؤثر بوده را از زبان صادق میشنویم. درباره اسپم و مزاحمتهای آن برای کاربران، آسیبهای VAS و فیشینگ، و رگولاتوری پیامک و نتایج آن صحبت میکنیم. همچنین، اتحادیه کسبوکارهای مجازی نیز از موضوعاتی است که در این گفتگو به آن پرداخته شده است.
صادق محمدی از سال ۹۱ مجموعه مدیانا را با نام پیامکگستر کلید زد. ایده این کسبوکار از اواسط دهه هشتاد شکل گرفت؛ زمانی که صادق به همراه همسرش شبنم کریمی یک فروشگاه اینترنتی به نام ایرانخرید را راهاندازی کرده بود. تجربه این کسبوکار با مدل ویژهاش سبب شد که در سال ۹۱ پس از آشنایی با مدل کسبوکار پنلهای پیامکی، مدیانا راهاندازی بشود.