کد مطلب: ۳۳۳۰۴
لینک کوتاه کپی شد

مقایسه دنا و تارا؛ دوئل ارزان‌ترین سدان‌های اتوماتیک بازار ‌

زمانی که بحث انتخاب خودرو به مئل‌های اتوماتیک کشیده می‌شود، دو سدان ایران‌خودرو توجه خریداران به خود جلب خواهند کرد؛ یکی با ظاهری مدرن و آپشن‌های روز، دیگری با موتور توربوشارژ و حال و هوای کلاسیک

تریبون اقتصاد- تارا و دنا پلاس از جمله محصولات ایران‌خودرو هستند که تیپ اتوماتیک آن‌ها طرفدارهای خاص خود را دارد. در این مطلب به مقایسه مختصر دنا پلاس اتوماتیک و تارا اتوماتیک خواهیم پرداخت تا انتخاب خریداران تا حدی شفاف‌تر شود.

به گزارش تریبون اقتصاد؛ تارا اتوماتیک از دنا پلاس توربو شارژ ارزان‌تر است اما هر دو با قیمتی بالای یک میلیارد تومان در بازار خودرو رقابت می‌کنند؛ اولی با یک میلیارد و 190 میلیون تومان و دیگری 40 میلیون تومان ارزان‌تر.

تارا در نسخه اتوماتیک علاوه بر طراحی مدرن و به‌روز، فضای داخلی و صندوق عقب جادارتری نسبت به دنا دارد که آن را برای خانواده‌‌ها و دوستداران سفر به گزینه مناسبی تبدیل کرده است.

تارا اتوماتیک به برخی آپشن‌ها مجهز است که در خودروهای تولید داخل کمتر دیده می‌شود. مانند سیستم‌های کنترل پایداری، کنترل کشش، کنترل شروع حرکت در سربالایی، ترمزهای کمکی، ترمزهای دیسکی در هر دو محور، 4 ایربگ، فرمان برقی، سیستم تهویه الکترونیکی دستی، شیشه‌های برقی درها و آینه‌های برقی تاشو، سیستم مالتی‌مدیا با صفحه نمایش لمسی، دوربین و سنسور دنده عقب، چراغ روز و سنسور نور و باران.

البته موتور 1.6 لیتری این خودرو قدرت کمتری در مقایسه با دنا پلاس به نمایش می‌گذارد. با این حال، مزایایی هم در مقایسه با موتور توربو دارد؛ از جمله استهلاک پایین‌تر، هندلینگ بهتر و عملکردی پایدار و بدون دردسر توربو.

هرچه تارا تلاش کرده تا میان خوردوهای مدرن جای خود را باز کند، دنا پلاس با طراحی ظاهر قدیمی همچنان پشت تارا ایستاده است. ابعاد این خودرو به نسبت بزرگ است و با فاصله محوری بیشتر عرضه شده  که احتمالا برای پیدا کردن جای پارک شما را با مشکل مواجه می‌کند.

از آپشن‌های دنا پلاس می‌توان به موتور توربوشارژر، تنظیمات برقی بیشتر برای صندلی‌های جلو، تهویه اتوماتیک، دریچه تهویه و زیرآرنجی برای ردیف عقب اشاره کرد که اگرچه در مقابل خودروهای روز دنیا آپشن تلقی نمی‌شوند اما همچنان برگ برنده را میان محصولات داخلی‌ها در دست دارد.

موتور 1.7 لیتری توربوشارژر دنا پلاس از تارا پرشتاب‌تر است و با فشرده‌سازی بالاتر هوا، عملکرد بهتری را در سربالایی‌ها به رخ می‌کشد. علاوه بر این، مصرف سوخت بهینه، مزیت انکارنشدنی مقابل تارا اتوماتیک به حساب می‌آید.

در نهایت اما باید در نظر داشته باشید که معایب تارا اتوماتیک کم از دنا پلاس نداشته و رانندگان این دو خودرو از کیفیت پایین متریال داخلی، طراحی نامناسب داشبورد، مشکلات مونتاژی و ناهماهنگی موتور و گیربکس شکایت دارند. حتی برخی شکایات به مشکلات فنی و استهلاک بالای دنا پلاس توربو اتوماتیک و صدای کابین در هر دو مدل اشاره دارد.

لینک صفر

مطالب پیشنهادی
بیشتر بخوانید
دیدگاه
پربازدیدترین مطالب
تازه‌ترین عناوین