لامبورگینی تمراریو GT۳؛ قهرمان ایتالیایی متولد شد

لامبورگینی با رونمایی از تمِراریو GT۳ در فستیوال سرعت گودوود، فصل تازهای از حضور خود در دنیای موتوراسپرت را آغاز کرد.
تریبون اقتصاد_ لامبورگینی از فستیوال سرعت گودوود برای رونمایی از تمِراریو GT۳ جدید استفاده کرده است. این اولین خودروی مسابقهای است که بر پایه جایگزین هوراکان ساخته شده و قرار است اولین حضور خود را در مسابقه ۱۲ ساعته سبرینگ در مارس ۲۰۲۶ تجربه کند.
تولد یک قهرمان ایتالیایی در سنآگاتا بولونیزه
به گزارش خبر آنلاین، تمِراریو GT۳ اولین خودرویی است که به طور کامل در کارخانه سنآگاتا بولونیزه (Sant’Agata Bolognese) طراحی، توسعه و ساخته شده است. این بدان معناست که تمرکز بر موتوراسپرت از همان ابتدای پروژه تِمراریو آغاز شد و امکان ادغام مهندسی مسابقهمحور از همان مراحل اولیه طراحی را فراهم آورد.
بدنه و آیرودینامیک بینظیر
لامبورگینی جزئیات زیادی ارائه نکرده، اما همانطور که میبینیم، این خودرو دارای یک اسپلیتر جلوی برجسته و فلیکهای مشخص است. ورودیهای هوای بازطراحیشده، کاپوت تهویهدار و یک نوار چراغ مرکزی نیز به چشم میخورند.
کابین مسابقهای و شاسی اصلاحشده
این خودرو بر روی یک شاسی اصلاح شده آلومینیومی اسپیسفریم سوار است که برای برآوردن الزامات ساختاری و قابلیت سرویسدهی در مسابقات طراحی شده است. شاسی همچنین به طور گسترده سبکسازی و سادهسازی شده است. این فرآیند شامل حذف براکتهای هیبریدی غیرضروری و همچنین تغییراتی برای امکان جدا کردن و تعویض سریع قطعات، مانند سابفریمها در پیست است.
تِمراریو GT۳ دارای سیستم تعلیق مسابقهای است که از کمکفنرهای جدید ششطرفه از شرکت KW استفاده میکند. از دیگر نکات برجسته میتوان به محور پهنتر و فاصله بین دو محور کشیدهتر نسبت به هوراکان GT۳ Evo۲ اشاره کرد.
پیشرانه و عملکرد
به لطف تمامی این تغییرات و قوانین مسابقهای، خروجی موتور V۸ توئین توربو از ۷۸۹ اسب بخار به ۵۴۲ اسب بخار کاهش مییابد. سیستم سوختگیری برای افزایش نرخ جریان و سرعت بخشیدن به توقفهای مسابقه بهروزرسانی شده است.
لامبورگینی هنوز در حال کار بر روی این خودرو است، اما تمِراریو GT۳ باید جای بزرگی را پر کند. همانطور که استفان وینکلمن، مدیرعامل لامبورگینی اشاره کرد، نسل قبلی آن ۹۶ قهرمانی به دست آورد و بیش از ۲۰۰ دستگاه فروش داشت.
لینک صفر