کد مطلب: ۲۷۸۱۰
لینک کوتاه کپی شد

بایک بیجینگ U5 در ایران؛ رقیب دنا و تارا وارد شد‌

به زودی خودرو بایک بیجینگ U5 توسط دیار خودرو، به بازارهای داخلی عرضه می‌شود.

تریبون اقتصاد_سدان اقتصادی و اسپرت بیجینگ U5‌ پلاس با نام سابرینا پلاس در دسترس خریداران ایرانی قرار می‌گیرد. این ماشین فیس‌لیفت نسل دوم بایک U5 است که از پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی با ۱۱۱ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. قوای محرکه به‌واسطه گیربکس CVT چرخ‌های جلو را به حرکت می‌اندازد و نهایت سرعت ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت را برای خودرو رقم می‌زند. مصرف سوخت ترکیبی بیجینگ U5 پلاس در ازای پیمایش صد کیلومتر مسافت حدود ۶ لیتر اعلام شده و می‌توان گفت این خودرو مصرف سوخت بهینه‌ای نسبت به همتایان موجود در بازار دارد.

نمایی از داخل کابین سابرینا پلاس

تجربه رانندگی با سابرینا پلاس

به گزراش خودروبانک، به‌محض نشستن پشت فرمان U5‌ پلاس، صندلی راحت و عریض با ارگونومی عالی از شما استقبال خواهد کرد. کیفیت متریال به‌کاررفته در کابین، سدان بایک را در جایگاه بالاتری نسبت به اکثر رقبای داخلی و وارداتی قرار می‌دهد. پنل دیجیتالی ۷ اینچی در مقابل راننده و نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی اطلاعات سرگرمی در وسط داشبورد، حس مدرنیته را در کابین به وجود می‌آورد. اتاقک خودرو فضای کافی برای آسایش ۵ سرنشین بالغ را فراهم می‌آورد. با توجه به قیمت اقتصادی خودرو، می‌توان از نبود صندلی با قابلیت تنظیم برقی چشم‌پوشی کرد.

سابرینا پلاس

پس از استارت زدن و فشردن پدال گاز، سابرینا پلاس همانند سایر خودروهای مجهز به موتور تنفس طبیعی، به‌ آرامی شروع به حرکت می‌کند. به ویژه به سبب کاربرد گیربکس CVT، هیجان خاصی در ابتدای حرکت خودرو احساس نمی‌شود.

با کمی رانندگی، سرعت گرفتن و چرخاندن فرمان، می‌توان امتیاز قبولی را به هندلینگ و پایداری خودرو اعطا کرد. با اینکه تعلیق عقب به سیستم تورشن بیم مجهز شده، اما عبور از ناهمواری‌ها و مسیرهای پرپیچ‌وخم کنترل خودرو را از دسترس راننده خارج نمی‌کند و کوبش‌های آزاردهنده‌ای را به سرنشینان انتقال نمی‌دهد. سیستم ترمز عملکرد مناسبی را از خود نشان می‌دهد و فاصله ترمزگیری برای این خودروی خانوادگی ۱۲۵۵ کیلوگرمی قابل‌قبول است.

در شرایط ایده‌آل، سابرینا پلاس به حدود ۱۱.۵ ثانیه زمان احتیاج دارد تا از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. شاید شتاب اولیه و شتاب صفر تا صد چندان چشمگیر به نظر نرسند، ولی نمی‌توان این واقعیت را کتمان کرد که سدان وارداتی دیار خودرو، سواری هیجان‌انگیزی را رقم می‌زند.

مطالب پیشنهادی
بیشتر بخوانید
دیدگاه
پربازدیدترین مطالب
تازه‌ترین عناوین