کد مطلب: ۲۷۶۴۱
لینک کوتاه کپی شد

شاهین پلاس؛ گران ترین سدان داخلی ارزش خرید دارد؟

بیشترین تغییرات صورت گرفته بر روی شاهین پلاس در مقایسه با سایپا شاهین مربوط به بخش پیشرانه و قوای محرکه است

تریبون اقتصاد_شاهین یکی از سدان های پرطرفدار شرکت سایپا است که از زمان عرضه خود توانست فروش به نسبت خوبی را در بازار ایران تجربه کند اما وجود برخی مشکلات باعث شد که مشتریان برای خرید این خودرو دچار تردید شوند.

به گزارش آخرین خودرو، یکی از این موارد استفاده از پیشرانه M15 TC بود که این پیشرانه در حقیقت نسخه توربو پیشرانه M15 به حساب می آمد که در گذشته در محصولاتی نظیر ساینا و کوییک استفاده شده بود و ۸ سوپاپ بودن این پیشرانه باعث ایجاد سر و صدای زیادی می شد. به همین دلیل شرکت سایپا تصمیم گرفت تا نمونه ارتقا یافته شاهین را با نام شاهین پلاس را روانه بازار ایران کند که هم در بحث پیشرانه و هم در بحث امکانات، تغییرات اساسی را در این خودرو به وجود آورد.

تست گران ترین سدان داخلی ؛ شاهین پلاس ارزش خرید دارد؟

در این قسمت از تست و بررسی خودروهای بازار ایران، به سراغ شاهین پلاس به عنوان گران ترین سدان داخلی بازار ایران رفته ایم و این خودرو را به چالش کشیده ایم. در ادامه بررسی کوتاهی از این خودرو خواهیم داشت.

طراحی کلی گران ترین سدان داخلی

شاهین پلاس در بخش طراحی بیرونی خود تفاوت چندانی با نسخه قبلی خود ندارد و به جز عبارت ( شاهین +) در قسمت های عقب این خودرو نمی توان وجه تمایز دیگری میان شاهین پلاس و شاهین مشاهده کرد. با این حال به طور کلی سبک طراحی خانواده شاهین شرکت سایپا، سبک طراحی نسبتا جوان پسند بوده و با توجه به ابعاد و اندازه آن می تواند برای استفاده خانواده های ایرانی مناسب باشد.

تست گران ترین سدان داخلی ؛ شاهین پلاس ارزش خرید دارد؟

اما در طراحی داخل کابین قضیه کمی متفاوت است و تغییرات بیشتری را می توان در داخل کابین این خودرو مشاهده کرد. مسلما اولین چیزی که می تواند توجه بیننده را به خود جلب کند استفاده از رنگ های روشن در بخش داشبورد و رودری ها است که جلوه خوبی را به این خودرو داده و باعث افزایش جذابیت طراحی داخل کابین شاهین پلاس شده است. از طرفی استفاده از طرح چوب بر روی قسمت هایی از داشبورد و همچنین تریم مشکی پیانویی باعث شده است تا گران ترین سدان داخلی جلوه ای لوکس را به خود بگیرد.

تست گران ترین سدان داخلی ؛ شاهین پلاس ارزش خرید دارد؟

مشخصات فنی شاهین پلاس

اوج ارتقا و تغییرات صورت گرفته بر روی شاهین پلاس در مقایسه با سایپا شاهین مربوط به بخش پیشرانه و قوای محرکه است. جایی که در این خودرو برای اولین بار شاهد استفاده از پیشرانه ME16 بر روی محصولات سایپا هستیم. برای آنکه بیشتر با این پیشرانه آشنا شویم لازم است بدانیم که پیشرانه ME16 نسخه ایرانیزه EC5 گروه PSA است و شباهت هایی به TU5 پلاس ایران خودرو دارد. اما در برخی بخش ها ME16 به روزتر از TU5 پلاس به حساب می آید. این پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی می تواند حدودا ۱۱۵ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۴۷ نیوتن متر را تولید کرده و از طریق جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT ساخت نشان DAE به چرخ های جلو منتقل کند.

تست گران ترین سدان داخلی ؛ شاهین پلاس ارزش خرید دارد؟

شاهین پلاس به عنوان گران ترین سدان داخلی در بحث تعلیق و بسیاری از اجزای فنی تفاوتی با نسخه های قبلی ندارد و تعلیق جلوی این خودرو از نوع مک فرسون بوده و در بخش عقب آن ساختار نیمه مستقل H دیده می شود.

امکانات ایمنی و رفاهی گران ترین سدان داخلی

یکی دیگر نکات مثبتی که در شاهین پلاس دیده می شود این است که در مقایسه با شاهین، بر تعداد امکانات و آپشن ها افزوده شده و پکیج امکانات خوبی را می توان در آن مشاهده کرد. از جمله امکاناتی که می توان در گران ترین سدان داخلی مشاهده کرد می توان به؛ فرمان کمکی برقی، استارت دکمه ای، سانروف، آنتن کوسه ای، تریم داخلی چرم مصنوعی، کروز کنترل، محدودکننده سرعت، سنسور نور، تهویه اتوماتیک، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، حالت اسپرت و برفی و تیپ ترونیک جعبه دنده، دو کیسه هوا، سنسور پارک و دوربین دنده عقب، نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی اندروید، آینه های تاشو برقی، گرم کن صندلی های جلو و… اشاره کرد.

مطالب پیشنهادی
بیشتر بخوانید
دیدگاه
پربازدیدترین مطالب
تازه‌ترین عناوین