سه تیتراژ بهیادماندنی که به خاطر خوانندههایشان معروف شدند

خوانندگانی که با صدایشان تلخی پایان سریال را شیرین میکردند
تریبون اقتصاد_با سریال «وحشی» بهانهای شد تا نگاهی به خوانندگانی بیندازیم که حضور قابل توجهی در تیتراژ سریالهای شبکه نمایش خانگی داشتهاند.
به گزارش سلام سینما، در سالهای اخیر، شبکه نمایش خانگی به یکی از اصلیترین عرصههای تولید محتوا در ایران تبدیل شده و سریالهایی با کیفیت بالا و داستانهای جذاب توانستهاند توجه مخاطبان را جلب کنند. در این میان، موسیقی تیتراژ و قطعات شنیداری که همراه این آثار منتشر میشوند، نقشی کلیدی در ایجاد ارتباط عاطفی با مخاطب ایفا میکنند.
نمونه اخیر آن سریال «وحشی» است که با دو قطعه از دو خواننده جوان و صاحب سبک، شروین حاجیپور و حیدو هدایتی، توجه زیادی را به خود جلب کرده است. این دو هنرمند با سبکهای خاص و نوآورانه خود، فضایی متفاوت به این سریال بخشیدهاند و این بهانهای شد تا مروری داشته باشیم بر برخی از مهمترین خوانندگانی که در شبکه نمایش خانگی آثار موفقی را به نام خود ثبت کردهاند.
محسن چاوشی
همایون شجریان
همایون شجریان نیز با صدای پراحساس و توانمندی که از پدر به ارث برده، در حوزه موسیقی سریالهای خانگی جایگاه ویژهای دارد. او برای سریالهای «جیران» و «میخواهم زنده بمانم» قطعاتی را اجرا کرده که به خوبی فضای تاریخی و درام این آثار را تکمیل کرده است. شجریان با تلفیق موسیقی سنتی ایرانی و تنظیمهای مدرن، توانسته حال و هوای خاصی به این سریالها ببخشد.
علیرضا قربانی
علیرضا قربانی نیز از دیگر هنرمندانی است که در شبکه نمایش خانگی خوش درخشیده است. او با صدای مخملی و قدرت بیان بینظیرش، در سریالهایی مانند «بیگناه» و «همگناه» حضور داشته است. قطعات قربانی اغلب با اشعار شاعرانه و پرمفهوم همراه هستند که به خوبی فضای درامهای اجتماعی را تقویت میکنند.
دیگر خوانندگان که برای سریالهای شبکه نمایش خانگی خواندند
در کنار این نامهای بزرگ، خوانندگان دیگری نیز در این حوزه فعالیت داشتهاند که هر کدام با سبکهای متفاوت خود توانستهاند رنگ و بویی خاص به آثار خانگی ببخشند:
بهنام بانی در «زخم کاری 1» با صدای پرانرژی و شاداب خود حال و هوای خاصی به این درام جنایی بخشید. مهدی دارابی (عضو گروه هوروش بند) در «زخم کاری ۳: انتقام» با فضاسازی احساسی و عاطفی قطعاتش تاثیرگذار بود.
شهریار پیروزفر با حضور در «زخم کاری ۴: مجازات» توانست بار دیگر توانمندیهای خود را به عنوان یک هنرمند چندبعدی به رخ بکشد. رضا یزدانی در «افعی تهران» با سبکی راک و متفاوت فضای این سریال را تکمیل کرد.
فرزاد فرزین در سریالهای «مانکن» و «عاشقانه» با صدای خاص و انرژی بالا به خوبی در ذهن مخاطبان جای گرفت. بهزاد عمرانی نیز در سریال متفاوت «مگه تموم عمر چندتا بهاره» با ترکیب موسیقی فولکلور و نوستالژیک توانست قطعاتی ماندگار خلق کند.