کد مطلب: ۲۶۷۳۲
لینک کوتاه کپی شد

تحقیر شیائومی در بازار خودرو!

شیائومی SU7 در زمینه کیفیت مشکلاتی جدی دارد

تریبون اقتصاد_سدان برقی شیائومی SU7 در ماه‌های اخیر با استقبال کم‌نظیری در بازار چین روبرو شده است. اما با وجود این، همه چیز درباره SU7 مثبت نیست، چرا که ظاهراً این خودروی پر سر و صدا در زمینه کیفیت مشکلاتی جدی دارد.

به گزارش آخرین خودرو، طبق گزارش کیفی سه ماهه نخست سال ۲۰۲۵ که توسط شبکه کیفیت خودروی چین منتشر شده، شیائومی SU7 در میان ۲۹ مدل برقی بزرگ بازار چین، رتبه آخر را از نظر کیفیت کسب کرده است؛ موضوعی که با وجود فروش بالای آن، زنگ هشدار را برای غول فناوری به صدا در می‌آورد.

عملکرد ضعیف شیائومی SU7 در ارزیابی کیفیت

بنابر گزارش رسمی منتشرشده توسط پلتفرم دولتی نظارت بر کیفیت خودروها، شیائومی SU7 با ۲۳۹ امتیاز منفی در رده آخر سدان‌های برقی بزرگ قرار گرفته است. این عدد ۵۶ امتیاز بیشتر از میانگین این کلاس محسوب می‌شود.

شیائومی SU7

در مقابل، سدان جی ای سی هایپتک GT با تنها ۱۴۹ امتیاز منفی بهترین عملکرد را داشته و بعد از آن خودروهای وویاه Passion و آواتار ۱۲ با ۱۵۲ و ۱۵۳ امتیاز در رده‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند.

فروش بالا در کنار افزایش نگرانی‌ها

با وجود عملکرد ضعیف در ارزیابی کیفی، شیائومی SU7 توانسته از ژانویه تا آوریل ۲۰۲۵ بیش از ۱۰۴٬۴۵۴ دستگاه به فروش برساند؛ آماری که نشان می‌دهد بازار همچنان به این خودرو علاقه دارد، اما شکایات رو به افزایش می‌تواند در ادامه به شهرت برند لطمه بزند.

شیائومی SU7

در میان خودروهای مطرح دیگر، مدل‌هایی نظیر زیکر ۰۰۱ و لوتوس امیا با امتیاز ۱۸۵، بی وای دی هان با ۱۹۴ و دنزا Z9 GT با ۲۱۴ امتیاز منفی در نیمه پایین جدول قرار دارند. خودروهای اروپایی‌پسند نیو ET7 و ET9 نیز با ۱۸۳ امتیاز در میانه جدول جا خوش کرده‌اند.

انتقادها پس از تصادف مرگبار

نارضایتی‌ها از کیفیت SU7 با حادثه تلخ ماه مارس شدت گرفته است. این تصادف مرگبار باعث شد ایمنی SU7 زیر ذره‌بین قرار گیرد. لی جون، بنیانگذار و مدیرعامل شیائومی، در سخنانی اعلام کرد که آوریل سخت‌ترین ماه برای شرکت از زمان تأسیس بوده است. حالا نیز این عملکرد ضعیف در ارزیابی کیفی، چالش دیگری برای شیائومی ایجاد خواهد کرد.

مطالب پیشنهادی
بیشتر بخوانید
دیدگاه
پربازدیدترین مطالب
تازه‌ترین عناوین