کد مطلب: ۲۶۷۲۴
لینک کوتاه کپی شد

استقبال عجیب از عرضه پیکاپ ارزان‌قیمت

تنها با گذشت دو هفته از معرفی این خودرو، بیش از 100 هزار رزرو خرید داشته است

تریبون اقتصاد_استارتاپ اسلیت اتو که از حمایت جف بزوس، بنیان‌گذار آمازون، برخوردار است، اعلام کرده است که بیش از ۱۰۰ هزار رزرو برای پیکاپ الکتریکی ارزان‌قیمت خود دریافت کرده است. هر رزرو با پرداخت ۵۰ دلار (قابل‌استرداد) انجام می‌شود که نشان‌دهنده جمع‌آوری بیش از ۵ میلیون دلار تنها از هزینه‌های رزرو است. جرمی اسنایدر، مدیر ارشد تجاری اسلیت اظهار داشته است:

به گزارش پدال، ما از واکنش فوق‌العاده مردم آمریکا به رونمایی از برند و خودروی اسلیت بسیار شگفت‌زده و سپاسگزاریم. آینده روشنی در انتظار ماست.

این موفقیت تنها دو هفته پس از معرفی این پیکاپ اقتصادی به دست آمده است. اسلیت تراک با قیمت پایه‌ای حدود ۲۷,۵۰۰ دلار (حدود ۲۰ هزار دلار پس از کسر مشوق‌های فدرال ۷,۵۰۰ دلاری) عرضه خواهد شد. این خودرو با طراحی ساده و کاربردی، به دنبال پر کردن خلأ بازار خودروهای الکتریکی ارزان‌قیمت و کاربردی در آمریکا است؛ بخشی که در حال حاضر هیچ رقیبی در آن حضور ندارد.

اسلیت تراک با بدنه‌ای از جنس پلی‌پروپیلن خاکستری بدون رنگ پیش‌فرض، پنجره‌های دستی و بدون سیستم صوتی، رویکردی کاملاً ساده دارد. خریداران می‌توانند با پرداخت ۵۰۰ دلار، روکش وینیل در رنگ دلخواه اضافه کنند یا از کیت‌های ماژولار برای تبدیل خودرو به یک شاسی‌بلند پنج‌نفره استفاده کنند. این خودرو در دو نسخه باتری عرضه می‌شود. نسخه استاندارد با ظرفیت ۴۷ کیلووات ساعت که بردی حدود ۲۴۰ کیلومتر ارائه می‌دهد و نسخه ارتقاءیافته با باتری ۷۵ کیلووات ساعتی که برد آن به ۳۸۶ کیلومتر می‌رسد. ابعاد اسلیت تراک مشابه فورد رنجرهای اوایل دهه ۲۰۰۰ است اما طول آن حدود ۶۱۰ میلی‌متر کوتاه‌تر از فورد ماوریک امروزی است که آن را به گزینه‌ای جمع‌وجور و کاربردی برای استفاده‌های شهری و تجاری تبدیل می‌کند.

البته رزروهای بالا لزوماً به فروش منجر نمی‌شوند. برای مثال، فیسکر با وجود ۶۰ هزار رزرو برای شاسی‌بلند اوشن، تنها چند هزار دستگاه فروخت و درنهایت ورشکست شد. تسلا هم با بیش از ۲ میلیون رزرو برای سایبرتراک، تاکنون حدود ۵۰ هزار دستگاه فروخته و انبارهایش پر از خودروهای فروش نرفته است. بااین‌حال، اسلیت تراک با قیمت پایین و طراحی کاربردی، مخاطبان گسترده‌تری را هدف گرفته است. امکان انتخاب از میان بیش از ۱۰۰ آپشن و سه سبک بدنه (پیکاپ، شاسی‌بلند جعبه‌ای یا فست‌بک) نیز این خودرو را به گزینه‌ای انعطاف‌پذیر برای خریداران تبدیل کرده است.

مطالب پیشنهادی
بیشتر بخوانید
دیدگاه
پربازدیدترین مطالب
تازه‌ترین عناوین